Trustpilot

Köpvillkor

Företagsinformation

Drinkworld
ved WP Shops ApS
CVR: 41308842
Bordinglundvej 6
8600 Silkeborg 
(Ej lager/försäljning på adressen)

Telefon: +45 81 71 82 40
kundservice@drinkworld.se

Drinkworld grundades 2007.
WP Shops ApS , som idag äger Drinkworld.dk och Drinkworld.se, etablerades 2020.

 

Beställning

På Drinkworld.se kan du enbart beställa varor via vår webbplats. Har du frågor om varor som inte finns på webbplatsen, är du välkommen att kontakta oss. Alla priser är inklusive moms och eventuella andra avgifter. Priserna är dagspriser.Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella felaktiga priser.

När du handlar med Drinkworld.se ingås avtal på följande språk: Svenska.

Vill du ha en kopia av din orderbekräftelse, logga in på Mitt konto eller skicka ett meddelande till kundservice@drinkworld.se.

 

Så handlar du hos oss

Du måste vara 18 år för att handla på Drinkworld.se. Är du under 18 år krävs målsmans samtycke.

För att genomföra ett köp på Drinkworld.se följer du dessa fem steg:

  1. Hitta den eller de varor du önskar köpa och lägg dem i varukorgen. Varukorgen hittar du i menyn upptill på sidan. Välj sedan Gå till kassan.
  2. Ange din kontaktuppgifter. 
  3. Välj leverans- och betalningssätt.
  4. Godkänn våra köpvillkor.
  5. Kontrollera att alla uppgifter stämmer och godkänn köpet.

 

Prisgaranti

Hos Drinkworld.se har vi prisgaranti på alla varor. Det betyder att om du hittar en vara billigare någon annanstans så matchar vi det priset, oavsett vilket pris varan har i vår butik.

För att säkra en rättvis jämförelse, ska dessa krav vara uppfyllda för att vi ska matcha priset:

  • Varan ska finnas i en svensk webbutik tillhörande ett svenskregistrerat företag med varulager placerat i Sverige.
  • Varan ska finnas i lager och kunna levereras inom 1–3 dagar.
  • Varan ska vara exakt densamma; samma producent, samma färg, etc. 
  • Dokumentation ska finnas i form av en länk till varan.
  • Priset ska gälla för samma antal av varan, som du tänkt köpa hos oss.
  • Prisgarantin gäller varor som reellt är tillgängliga, därmed gäller den inte öppningserbjudanden, paketerbjudanden, eller erbjudanden begränsade i tid eller antal (BlackFriday, först till kvarn, så länge lagret räcker, etc) . Prisgarantin gäller heller inte erbjudanden som kräver medlemskap eller någon annan form av betalning för att få ta del av erbjudandet.
  • Prisgarantin gäller enbart varor som omfattas av svenska regler för moms, tull, garanti och konsumentskydd.
  • Prisgarantin gäller inte specialanpassade produkter såsom presentkort eller returetiketter. 

Prisgarantin beräknas på det totala priset för inköp av en vara och inkluderar därför också skillnader i eventuella fraktpriser och andra avgifter. 

 

Så använder du dig av prisgarantin

Du kan åberopa prisgarantin i upp till 30 dagar efter genomfört köp hos oss.

Det enda du behöver göra, är att skicka ett mejl till kundservice@drinkworld.se. Mejlet ska innehålla en länk till den billigare vara du hittat, och, om köpet hos oss redan är genomfört, även ditt ordernummer. 

Har du frågor om hur du ska göra för att använda prisgarantin, är du också alltid välkommen att ringa vår kundservice på +45 81 71 82 40.

 

Betalning

Drinkworld erbjuder enkel och säker betalning via Bamboa. Vi tar inga kortavgifter vid köp med betalkort hos Drinkworld.se – det är helt gratis.

Pengarna dras på ditt konto först när varorna skickas från Drinkworld.se. Det dras aldrig ett större belopp än det du godkänt vid köpet.

Uppgifter som du skickar i samband med köp med betalkort krypteras (SSL eller 3D Secure) och det är enbart Bamboa som har tillgång till uppgifterna. Drinkworld eller andra aktörer har inte tillgång till dessa uppgifter. 

Utöver betalkort kan du också välja att föra över pengar via din bank. Notera att köpet då inte omfattas av samma starka konsumentskydd. Enligt konsumentkreditlagen har du möjlighet att få hjälp av din bank vid till exempel reklamation eller utebliven leverans, förutsatt att du betalat köpet med kort. Du hittar mer information om konsumenträtt på Konsumentverkets webbplats Hallå Konsument.

Vid banköverföring skickas din order så snart betalningen registrerats på vårt konto hos:

Nykredit Bank (Danmark)
Reg. nr: 5471 Kontonummer: 1921381

 

Frakt och leverans

Vi samarbetar med PostNord för leveranser i Sverige. Leveranstiden är normalt 2–3 dagar, men kan variera av flera anledningar. Bland annat beror den på vilken tid du beställer. Beställer du före klockan 14 på vardagar skickar vi din order samma dag. Dock undantaget produkter som är beställningsvaror, som har längre leveranstid. Hur lång den är står på produktsidan för respektive produkt.
 

 

Fraktkostnad

Vi samarbetar med PostNord för leveranser i Sverige. Frakten för leverans till valfritt postombud kostar 70 SEK. Beställningar över 749 SEK är fraktfria!

Drinkworld ansvarar för risk och eventuella skador fram tills varorna har mottagits, därefter ansvarar köparen för varorna. Vi ser en leverans som slutförd först när du som köpare kvitterat den – och det står vi fast vid!

 

Ångerrätt

Du har 30 dagars ångerrätt när du handlar hos Drinkworld.se. Ångerrätten utlöper 30 dagar efter att du:

  • a) har mottagit varan
  • b) har mottagit den sista varan i en beställning som delats upp i flera leveranser.

Meddela oss inom 30 dagar efter att du mottagit varan om du vill ångra ditt köp. Meddela oss antingen genom att skicka e-post till kundservice@drinkworld.se eller ringa till vår kundtjänst på +45 81 71 82 40. Beskriv tydligt vilken vara och beställning det gäller, och att du önskar utnyttja din ångerrätt. Du kan också använda vårt standardformulär för ångerrätt, som du hittar längst ner på denna sida, för att vara säker på att få med all information vi behöver.

Du kan inte ångra ett köp genom att inte hämta ut varorna på utlämningsstället, utan att först tydligt meddela oss om att du vill ångra ditt köp.

Ångerrätt för del av beställning

Om du har köpt flera varor hos oss i en och samma beställning, har du möjlighet att ångra en eller flera av de köpta varorna. Notera att du då inte kan få ersättning för hela fraktkostnaden, utan så stor del som de ångrade varorna utgör av hela beställningen. 

Returnering

Varor som du vill returnera ska skickas till oss senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du står själv för returkostnaden och transportrisken, så tänk på att packa varorna ordentligt. När vi mottagit varan får du ett mejl från oss som bekräftar att varan/varorna kommit fram. I mejlet får du upplysningar om den fortsatta returprocessen i samband med utnyttjande av ångerrätten. 

Undantag från ångerrätten

Följande varor är undantagna från ångerrätten: Förseglade varor som av hygieniska skäl inte tas i retur efter att förpackningen öppnats. 

Varans skick när du returnerar den

Du står för eventuell värdeminskning av varan på grund av annan hantering än vad som är nödvändig för att undersöka varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord – du kan testa varan på samma sätt som om du testade den i en fysisk butik. Om varan testas eller används mer än så betraktar vi den som begagnad, vilket betyder att du bara kan få en del eller ingen ersättning för köpet. För att få hela köpesumman tillbaka måste varan kunna säljas som ny igen. 

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om värdet på varan minskat under tiden du som köpare ansvarat för den, dras motsvarande kostnad från beloppet du får tillbaka. 

När du utnyttjar ångerrätten återbetalar vi hela köpesumman, inklusive fraktkostnaden (undantaget extra omkostnader för transportalternativ som du själv har valt istället för den standardtransport vi erbjuder) utan onödig försening och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja ångerrätten. Återbetalningen genomförs med samma betalningsmedel som vid köpet, om du inte uttryckligen meddelat oss något annat.

Vi har rätt att hålla inne med betalningen till vi mottagit varan/varorna, om du inte kan bevisa att du returnerat varan. Vi rekommenderar därför att alltid begära ett returkvitto från utlämningsstället samt spara följesedeln tills returprocessen är avslutad.

Om du ångrar ett köpa ska varorna skickas till:

Drinkworld
WP ShopS ApS
Bordinglundvej 6
8600 Silkeborg

 

Vad ska jag skicka med i returen?

Skicka med en kopia av orderbekräftelsen du fick då du köpte varorna. Du hittar alla dina orderbekräftelser genom att logga in på Mitt konto, eller skicka ett meddelande till kundservice@drinkworld.se och be om en kopia. 

Läs mer om reglerna för ångerrätt på Konsumentverkets webbplats: hallakonsument.se/angerratt 

 

Reklamationsrätt 

När du handlar hos Drinkworld har du 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du kan få en vara reparerad, bytt eller pengarna helt eller delvis tillbaka, beroende på aktuell situation. Det förutsätter att reklamationen är berättigad och att eventuellt fel på varan inte uppstått på grund av felaktig eller våldsam användning.

Reklamationsrätten ska utnyttjas inom rimlig tid efter att du upptäckt felet på varan. Rimlig tid är två månader efter att felet upptäckts. Vi ersätter rimliga fraktkostnader för returnering av varan, när reklamation är berättigat.

När du vill reklamera en vara ska den skickas till:

Drinkworld
WP Shops ApS
Bordinglundvej 6
8600 Silkeborg

Kom ihåg att beskriva felet på varan när du returnerar den. Packa varan ordentligt och behåll kvittot för försändelsen, så att vi kan ersätta dina kostnader för returneringen.

När vi mottagit varan får du ett mejl från oss som bekräftar att varan/varorna kommit fram. I mejlet får du upplysningar om den fortsatta returprocessen i samband med utnyttjande av reklamationsrätten.

Läs mer om reglerna för reklamation på Konsumentverkets webbplats: hallakonsument.se/reklamera/

 

Kundservice och e-märkning

Du kan alltid kontakta oss på kundservice@drinkworld.se eller ringa till vår kundtjänst på +45 81 71 82 40. Vi besvarar alla mejl inom 8 timmar (dagtid under vardagar). När du handlar i e-märkta butiker på nätet har du alltid tillgång till e-handelsfondens konsumentlinje (danska). För konsumenthjälp på svenska kan du alltid ringa till Konsumentverket, telefonnummer och information hittar du här: Hallå Konsument

 

Copyright

Allt innehåll på denna webbplats, såsom text, grafik, logotyp, ikoner, bilder, ljudklipp, filer för nedladdning, information och mjukvara, tillhör Drinkworld.se eller leverantörer till Drinkworld.se. All mjukvara som används på denna webbplats tillhör Drinkworld.se eller respektive mjukvaras leverantör.

 

Nyhetsbrev

Vårt nyhetsbrev skickas ungefär en gång i månaden och handlar om våra produkter, nyheter och erbjudanden. Du kan när som helst avbryta prenumerationen på vårt nyhetsbrev via länken i mejlet.

 

Personuppgifter

För att kunna ingå avtal med oss på Drinkworld.se, behöver vi följande uppgifter om dig:

Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress

Vi registrerar dessa personuppgifter enbart för att kunna leverera varor till dig. 

Personuppgifter som registreras hos WP Shops ApS sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas. 

När personuppgifter samlas in via vår webbplats garanterar vi att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, och att du är informerad om vilka uppgifter som samlas in och varför.

VD för Drinkworld ApS har tillgång till de registrerade uppgifterna.

Dataansvarig på Drinkworld/WP Shops ApS är Morten Petersen, ägare.

Vi förvarar inte personuppgifter krypterat och vi skickar inte personuppgifter krypterat.

Drinkworld lämnar inte ut några personuppgifter till tredje part, och vi registrerar inte känsliga personuppgifter.

Vid prenumeration på vårt nyhetsbrev registrerar vi din e-postadress. E-postadressen lämnas inte ut till tredje part.

Du som har registrerat dina uppgifter hos Drinkworld/WP Shops ApS har alltid rätt att få dina uppgifter raderade. Du har också rätt att få veta vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Har du frågor om dina uppgifter hos Drinkworld ApS, kontakta oss på kundservice@drinkworld.se.

 

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, vänd dig till Morten Petersen per e-post britta@drinkworld.dk eller telefon +45 81 71 82 40. Om vi inte lyckas hitta en lösning, kan du vända dig till konsumentvägledningen i din kommun eller till Konsumentverket. Konsumentvägledningen i din kommun hittar du här: hallakonsument.se/kommunernas-konsumentverksamhet/. På Konsumentverkets webbplats finns en guide som hjälper dig om du vill klaga: hallakonsument.se/klagoguide/

Om du är bosatt i ett EU-land utanför Norden, kan du klaga via EU-Kommissionens webbplats

 

Standardformulär för ångerrätt

Vill du utnyttja av ångerrätten kan du använda dig av denna mall när du skriver till oss, så är du säker på att få med all information vi behöver. Kom ihåg att också bifoga ordebekräftelsen för den order det gäller.

Färdiga mallar för utskrift, samt mer information om ångerrätten, hittar du på Konsumentverkets webbplats.

– Jag/vi* meddelar härmed att jag/vi* frånträder mitt/vårt* köpeavtal avseende följande vara/varor*

– Beställt den ...

– Mottaget den ...

– Köparens namn

– Köparens adress

– Dagens datum

(* Stryk det som inte är relevant)

Skicka formuläret per post till:

Drinkworld
WP Shops ApS
Bordinglundvej 6
8600 Silkeborg
DANMARK

eller per e-post till: kundservice@drinkworld.se

Och kom ihåg att bifoga ordebekräftelsen för den order det gäller.