Hjälp – Frågor & Svar

Kan jag ångra mitt köp?
Ja. Drinkworld följer gällande lagstiftning, och vi garanterar dig 30 dagars full returrätt och 24 månaders reklamationsrätt. Notera dock att returrätten inte gäller mat och dryck. 

Vilka länder levererar ni till?
Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Grönland, Färöarna och Island.

Var kommer era produkter från?
Nästan alla non food-produkter importerar vi själva. Det garanterar dig marknadens lägsta pris på barprodukter och glas. Alla livsmedel i vårt sortiment kommer från producenter inom Danmark och EU. Alla livsmedel förvaras på ett godkänt lager som kontrolleras av danska Fødevarestyrelsen (danska motsvarigheten till Livsmedelsverket).

Vad kostar frakten?
Vi samarbetar med PostNord för leveranser i Sverige. Frakten för leverans till valfritt postombud kostar från 49 SEK. Beställningar över 749 SEK är fraktfria!

Hur lång är leveranstiden? Och håller ni leveranstiden?
Vi samarbetar med PostNord för leveranser i Sverige. Leveranstiden är normalt 1–3 dagar, men kan variera av flera anledningar. Bland annat beror den på vilken tid du beställer. Beställer du före klockan 16 på vardagar (dock senast klockan 15 på fredagar) skickar vi din order samma dag! Dock undantaget produkter som är beställningsvaror, som har längre leveranstid. Hur lång den är står på produktsidan för respektive produkt.
Vi håller naturligtvis vad vi lovar! Men kolla alltid att de varor du beställer finns på lager. Oavsett om varan finns på lager eller måste beställas hem, står det alltid vid produkten hur lång leveranstiden är på just den produkten.

Varför ska jag handla hos Drinkworld?
För att vi har Sveriges bredaste sortiment och lägsta priser! Vi har prisgaranti på alla varor. Läs mer om vår prisgaranti under Köpvillkor.
För att du sparar tid! Du sparar tid både när du ska hitta rätt produkt och genom att de transporteras hem till dig. Du får dina varor direkt till dörren. Det kan inte bli enklare!
För att du handlar när du har lust, utan att vara beroende av några öppettider.
För att vi har Sveriges bästa service och rådgivning!

Vad händer om något går sönder i frakten?
Olyckor kan ske. Oavsett om det är elektronik eller glas du köper, kan något förstås gå sönder vid felaktig hantering. Vi packar alla ömtåliga varor i rejäl kartong (4 och 7 mm) som vi fyller med stötabsorberande material. Därför kommer i stort sett alla våra paket fram hela och oskadade. Skulle olyckan vara framme och något gått sönder, skickar vi på nytt igen samma dag, utan extra kostnad. Du som kund ska inte stå med förlusten!

Hur betalar jag? Kan jag betala kontant, eller när jag tar emot varorna?
Vi samarbetar med Klarna som erbjuder flera betalningsmöjligheter. Du kan använda alla betalningskort såsom Mastercard, Visa, Visa Electron, Eurocard, Maestro, Diners, American Express. Vi erbjuder inte leverans mot postförskott. Du kan också välja att betala genom att föra över pengar via din internetbank, eller sätta in beloppet på vårt konto i Nykredit Bank (Danmark), reg. nr. 5479 konto 1092356. Notera dock att leveranstiden då blir ett par dagar längre.

Är det säkert att betala med kort hos er?
Det är fullständigt säkert! Vi samarbetar med Klarna som gör det enkelt och tryggt för dig att handla på internet. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos Drinkworld, de sparas hos Klarna och ingen annan får tillgång till eller kan läsa uppgifterna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.
När du handlar på nätet, kontrollera alltid att det lilla hänglåset syns i adressfältet på din webbläsare. Det gör den alltid hos Drinkworld. Det är din garanti för säker handel på nätet!

Har du inte fått svar på din fråga?
Skriv till oss på kundservice@drinkworld.se eller foretag@drinkworld.se.
Eller ring oss på +45 81 71 82 40, alla vardagar klockan 10–16, fredagar 10–15.

Vi använder cookies

Cookies krävs för att webbplatsen ska fungera, men de ger också information om hur man använder vår webbplats så att vi kan förbättra den för dig och för andra.

Acceptera